0

Oktober

Posted by finie && eddie on 10/10/2013 11:05:00 PG

Terlalu banyak kenangan yang tercipta samada manis dan pahit. Oktober adalah hari lahir arwah abahku dan abah angkatku.. Masihku ingat 3 oktober adalah hari lahir kedua-dua insan yang bergelar Bapa. Oktober juga pada 1 Oktober 2011, aku kembali ke bumi Batu Pahat, Johor. Tinggal bersama incik suamiku yang bertugas disini., aku tinggalkan kawan-kawan yang banyak mengharungi suka dan duka di kota metropolitan Kuala Lumpur. Pada 15. Oktober 2011 aku mula bekerja sebagai kerani di kilang unijoh sdn. Bhd. Sebuah kilang yang sederhana besar. Pada permulaan kerja, betapa sukarnya dari gaji yang agak besar kepada gaji yang semakin kecil, namun aku bersyukur kerana aku telah dapat hidup sebagai suami isteri disisinya. Jika dulu kami adalah suami isteri hujung minggu. Namun aku dapat mengenali kakak-kakak dan kawan-kawan baru disini. Disinilah aku mula mendapat ilmu tentang Microsoft Excel dengan begitu mendalam.. Disini aku belajar menggunakan fungsi-fungsi yang selama ini aku tidak pernah terfikir atau menggunakannya. Memang hakikatnya pelajar banyak di dedahkan dengan penggunaan Microsoft Word kerana kebanyakkan digunakan untuk membuat assignment yang diberikan oleh Pensyarah.  Oleh itu, disini aku juga mendapat pengalaman dimana aku bekerja bukan dalam bidang yang dipelajari. Berbeza dan membantu aku mempelbagaikan skillku untuk masa hadapan. Genap setahun aku disini, maka berhijrahlah aku dari syarikat ini.
24.Oktober. 2011 adalah saat yang menyakitkan dan aku kehilangan abahku yang tersayang. Al-Fatihah untuk Allahyarham Hj. Saad Bin. Noh dan semoga Rohnya Dicucuri Rahmat. Disebabkan aku baru sahaja seminggu bekerja, maka aku mengambil keputusan untuk menangguhkan sementara untuk pulang menjenguk arwah abah yang pada masa itu tengah demam. Aku sangkakan demam biasa seperti selalu. Rupanya ianya petanda abah akan pergi meninggalkan kami. Malah aku tidak sempat menemuinya disaat pemergian kerana aku ketika itu berada di perjalanan untuk pulang. Jika sebelum ini aku adalah yang pertama akan pulang apabila abah sakit, tapi kali ini telah Allah tetapkan aku tidak dapat menemuinya disaat terakhir. Walau begitu pahit namun aku redha diatas ketentuan Nya. Biarpun hampir 2 tahun abah meninggalkan kami sekeluarga, namun ianya sentiasa subur dalam hati kami. Kehilangan amat dirasai kerana tiada lagi doa dari seorang ayah untuk anaknya. Al-Fatihah..
Oktober 2013, Kuharapkan terdapat sinar cahaya untuk kami sekeluarga. Hampir dua tahun aku berada di Batu Pahat, banyak suka duka di tempuhi. Hubungan kami juga telah mencapai 2 tahun 6 bulan dan sehingga hari ini kami masih berdua. Doakan kami agar dapat zuriat yea..


|

0 Comments

Catat Ulasan

-kami dah bertunang-

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

Kami Dah Bersatu

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Abah birthday...

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

umi birthday

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Copyright © 2009 Sesuci Kasih Shafdi