Jan - Mac 2013

Posted by finie && eddie on 10/10/2013 11:52:00 PG
Januari adalah permulaan tahun dan kami telah berkahwin 1 tahun 10 bulan. Buat masa sekarang kami masih lagi berdua. Masih bukan rezeki kami untuk menerima ahli baru dalam kehidupan kami. Mungkin Allah telah tetapkan untuk kami berdua terlebih dahulu. Melayari kehidupan berdua dan memupuk kasih sayang antara kami. Banyak masa kami habiskan berdua.. berjalan-jalan di waktu malam, berseronok dihujung minggu dan sebagainya. Ianya seolah-olah hanya kami berdua didunia ini. Kekosongan itu kami pendam sedalamnya walaupun kami masing-masing menyedari kami begitu inginkan kehadirannya disisi kami. Tapi kami redha dan berserah kepadaNya. Ya Allah kau tetapkan hati kami dan kuatkan hati kami dalam menempuhi ujian ini kerana kami percaya terdapat perancangan yang terbaik untuk diriku dan keluarga dari Mu.

Februari dah menjelma..ada tahun baru cina, maka kami bercadang untuk Road Tour North. Maka kami mula la service white mousedeerku walau dalam hati sebenarnya mampu ke sampai ke Utara. Kemudian ada insan yang begitu baik hati, tanpa disangka telah menawarkan keretanya kepada kami. Semoga Allah murahkan rezeki Hafiz dan Aisyah. Pertolongan kalian amat bermakna dan besar maknanya kepada kami. Maka kami pulang ke utara menaiki TRW myVi. Oleh yang demikian kami merancang untuk ke Perlis dan Pulau Pinang. Maka setibanya kami di kg halaman, maka tempat pertama kami singgah adalah Nasi Lemak Royale.. Itu adalah kegemaran incik suami dan tidak akan dilepaskan sekiranya balik kedah. Keesokkan harinya kami berjalan ke Perlis. Tiada apa yang hendak dibelikan tetapi sekadar memenuhi masa bersama keluarga. Seharian disana kemudian berpatah balik ke kedah. Next destinasi adalah Pulau Pinang. Kami terlupa untuk menempah Hotel maka kami hanya pergi kemudian petang baru mencari hotel. Kami berjalan sakan dari menaiki feri kemudian ke batu feringgi. Biarpun penat tapi masih meneruskan perjalanan sehingga malam melepak di drive gurney menikmati suasana di tepi laut. Sangat romantik..hihihi.. Aku juga dapat merasa makan di Seoul Garden. Di Pulau Pinang juga kami singgah ke bukit bendera. Akhirnya aku sampai kesana…

Mac adalah waktu untuk simpan kembali duit untuk pegi bercuti lagi. Aku ni suka sangat bercuti-cuti terutama ke pantai-pantai. Tapi bulan mac takde cuti-cuti kerana banyak kerja kena settle dan yang penting planning kami nak mendapatkan kereta baru. Bulan ini beria dan bersungguh kami cuba mencari kereta yang sesuai untuk kami sekeluarga. Memandangkan kami perlukan kereta yang selesa untuk perjalanan dari selatan ke utara atau timur. First yang kami berkenan adalah Nissan Almera. Kami pegi ke outlet Nissan dan mencuba. Memang best tapi bila dibuat pengiraan agak tinggi juga bayaran ansuran bulanan. Maka kami berfikir lagi untuk melihat kereta yang lain. Kemudian incik suami pergi test drive sendiri kereta Perodua Alza. Dengan muka excited bagitau kereta ini sesuai dan bulanan pun mampu kami bayarkan. Aku hanya tersenyum kerana hal kereta aku serahkan kepadanya. Kemudian satu ahri balik dari kerja diajak untuk mencuba Proton Preve plak. Lagi excited bercerita… setelah itu kami membuat pengiraan kewangan dan baik-buruk kereta tersebut. Maka Nissan Almera terpaksa dikeluarkan dari pilihan memandangkan komitment agak tinggi. Keputusan belum di putuskan. Opps terlupa bulan ni genaplah 2 tahun usia perkahwinan kami. Harapanku agar kami dikurniakan zuriat. Selamat ulangtahun perkahwinan incik suami…