0

Julai yang Menduga Hati

Posted by finie && eddie on 10/11/2013 02:12:00 PTG
Bulan Ramadhan telah menjelma.. Seperti selalu bulan ramadhan adalah bulan dimana aku akan lebih banyak membeli makanan untuk berbuka memandangkan waktu balik kerja yang lewat. Hampir pukul 6.30 ptg baru tiba dirumah. Namun agak berlainan dengan tahun ini kerana aku dan incik suami tidak berselera sikit terutama dalam bab makan nasi sedangkan dahulu ianya adalah makanan utama kami. Aku telah lewat kedatangan bulan tapi itu mungkin kerana kebiasaanku yang tidak tetap. Maka aku masih lagi mengambil langkah berjaga memandangkan kami memang berniat untuk mempunyai anak. Pada 10hb aku lihat ada sedikit darah dan itu aku anggap ianya sebagai biasa mungkin permulaan untuk datang bulan. Setelah itu pada 13hb, aku dan incik suami pergi ke Kuala Lumpur untuk bertemu mak dirumah angahku. Pada mulanya aku rasa sakit dibahagian pinggang  tidakku endahkan. Perjalannan dari Batu pahat ke Pagoh incik suami yang memandu tetapi setelah itu, aku mengambil alih pemanduan memandangkan incik suami mengantuk..  Sepanjang perjalanan itu, semakin sakit pinggang dan perutku, ku sangkakan itu petanda senggugut sahaja maka aku hanya menahan sahaja. Sampai aku dirumah angahku, kesakitan makin terasa, maka aku mengambil kesempatan untuk berbaring sekejap di bilik. Anak-anak buahku yang comel leka bermain dengan incik suami. Bila dirasakan makin menggigil badan ini menahan sakit terus ku minta incik suami bawakan panadol dan air untuk dimakan. Setelah dimakan tidak juga lega dan dalam masa 10 minit selepas itu, ku rasa ingin muntah dan ketika itu jugalah segumpal darah telah keluar. Sedarlah aku bahawa masa itu aku telah keguguran. Waktu itu hanya Allah yang tahu bila mengetahui bahawa aku tela keguguran. Disaat itu, ku lihat wajah kehampaan pada incik suami tapi aku sedar ianya masih bukan rezeki kami berdua. Mungkin juga silap dari aku kerana tidak menjaga diri sebaiknya hingga menyebabkan keguguran. Sedihnya terasa kerana penantian dua tahun masih belum menjadi kenyataan. Namun sedikit demi sedikit aku terima dengan redha dan tabah. Maafkan umi sebab tidak menjagamu sebaiknya. Bulan julai juga aku diterima untuk menghadiri peperiksaan bagi jawatan F41, namun keputusannya gagal.. Mungkin telah tersurat bukan rezeki aku. Pengakhiran bulan Julai penuh dengan dugaan dan ujian daripadaNya  yang mungkin sebagai peringatan untukku mendekati dan mengingatiNya. 

|

0 Comments

Catat Ulasan

-kami dah bertunang-

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

Kami Dah Bersatu

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Abah birthday...

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

umi birthday

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Copyright © 2009 Sesuci Kasih Shafdi