0

Syawal Telah Menjelma..

Posted by finie && eddie on 8/09/2014 12:57:00 PTG

Selamat Hari Raya buat semua….Raya tahun ini kami berdua tidak membeli baju raya.. Berjaya mengekang diri dari membeli memandangkan terdapat banyak baju yang baru dan jarang dipakai maka kami bernekad untuk tidak membeli. Tahun ini sepatutnya raya di Kelantan terlebih dahulu, tapi disebabkan makcik ada membuat majlis perkahwinan anaknya, maka kami menukar turn untuk beraya di Kedah terlebih dahulu.. Biasalah dirumah kedah tiada apa persiapan yang kami lakukan kerana kami selepas solat akan ke pusara Arwah Abah dan Mama. Kemudian terus bergerak ke kampong di Pendang untuk bertemu tok dan makcik serta pakcik. Macam biasalah kami berempat akan pulang dan menziarahi rumah saudara mara… dan soalan yang diterima oleh suamiku adalah dari seseorang yang rapat dengannya.. nak dikatakan soalan lebih kepada ayat penyata kot.
T : kiranya tak ada anaklah yea ang.
Syg: tersenyum sahaja..
Ya Allah begitu sekali terkeluar dari mulut seseorang yang lebih tua dari kita. Lupakah kepada Qada’ dan Qadar yang Allah tetapkan untuk setiap manusia. Diriku apa perasaannya bila syg bagitau tentang ini hanya mampu tersenyum. Seperti rakan lain yang mengalami situasi seperti diriku pasti akan merasa tidak ingin untuk pergi lagi kerumah tersebut tapi kami xmampu lakukan apa-apa maklumlah saudara terdekat. Doakanlah anak cucu dan saudara kita agar dikurniakan zuriat bukannya membuat pertanyaan sebegitu.
Kenapa kita selalu mempersoalkan kepada mereka yang mencuba untuk bersabar, bertabah menghadapi dugaan ini. Kenapa kita perlu untuk menambahkan lagi luka hati mereka. Kenapa tidak kita apabila memandang mereka dan mendoakan mereka moga dikurniakan rezeki dan zuriat daripada kita mempersoalkan perkara yang memang kita ketahui bahawa mereka tidak mampu untuk menjawabnya.

Bersambung  yea…

|

0 Comments

Catat Ulasan

-kami dah bertunang-

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

Kami Dah Bersatu

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Abah birthday...

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

umi birthday

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Copyright © 2009 Sesuci Kasih Shafdi